Thaimaa

Hyvin menee, mutta menkööt! Koh Tao

Koh Tao!
Elämä hymyilee ja aurinko paistaa 🙂

kohtao2013 (47)

Matka Taolle meni väsyneesti lentomatkan päätteeksi. Hämmentävintä oli Chumphonin pysähdys, jossa meidät (5länkkäriä) jätettiin vaan johonkin seiskaleiskan viereen ja bussi lähti menemään ja mopotaksit alko piirittämään meitä.. yrittivät myydä aamu neljän aikaan meille kyytiä satamaan. Siinä oli vaan toivottava pimeellä kadulla, että se joku bussi meidät sieltä vielä noutaa :p vartin perästä pihaan kurvasi hedelmäauto, joka otti lavallensa meidät istumaan 🙂
Yleensähän turistit jätetään näillä matkoilla johonkin turistipaikkaan, joten toi Chumphonin kokemus oli hieman kuumottava :p Mutta perille päästiin ja nyt on viimeisetkin turvotukset melkein jo kadonnut 🙂 tilalle tosin tullut lievä punotus :p

Satamassa odotellessa saatiin hyvinhyvin väsynyt aamu viiden Skip-bo peliporukka kasaan 😀 oli saksalaista, irkkua, mallorcalaista ja israelilaista 😀

kohtao2013 (55)Aamuviiden skip-bo

Taolle päästyämme otettiin lavataksi Sairee beachille, eli saaren päärannalle kaiken mähinän keskelle 🙂 Raahattiin rinkat heti edelliseltä reissulta tutuksi tulleeseen Prick-Thai resortiin, jossa viihdyttiin se kuuluisa yksi yö 🙂 (400thb=10€) Resortti on perussiisti pieni bungalowi koppi, jossa ei oikeestaan viihy nukkumista pidempään. Viime vuonna huone oli 100thb:tä halvempi ja sillon oikeen kiva hintalaatu suhteeltaan. Tuohon hintaan kuulu fan & kylmä vesi.

Isommalla rahalla saa paikasta kuin paikasta sitten paremmat varustelut 🙂 löydettiin parempi vähän kauempaa rannasta samaan rahaan ( A.J.P guesthouse), jossa otettiin pari yötä suoraan. Huone on respan yläkerrassa pääkadun tuntumassa. Taas perussiisti hintaansa nähden. Fan, lämminvesi, wifi, parveke. Mutta rinkkoja purettaessa tajuttiin että vessasta puuttui ihan kokonaan lavuaari 😀 no olihan se varmaan näky kun Topiaksen kanssa sihdattiin hammaspesulla viemäriin 😀

kohtao2013 (53)

No, koska Saireella on niin paljon resortteja, jatkettiin resorttikierrosta, jotta löydettäisiin parhain mahdollinen huone 🙂 Rannasta bongattiin Sunsetburi resortti Katjan ja Juuson kanssa, jotka jo kirjautuivat sinne ja me Topiaksen kanssa perässä huomenna 🙂 Sunsetburista irtosi oma bungalowi 500thb:llä (12,50€) ja siihen kuului fan, kylmävesi, yleinen uima-allas rannalla, wifi ravintolassa ja oma jääkaappi. Se melkeinpä ratkaisi valinnan 🙂 Mieletön pihapuutarha bungalowi alue ihan rannassa.. sinne siis! 🙂 Laitan kuvia kunhan sinne päästään huomenna.

Muuten aika täällä saarella on kulunut leväten, aurinkoa ottaen, syöden ja kierrellen paikasta toiseen. Oltiin sovittu jo Suomesta käsin reffit Katjan ja Juuson kanssa tänne ja nähtiinkin heti ekana iltana. Eilen ja tänään oltiin Maya beach clubin valkeilla arskasohvilla ottamassa aurinkoa ja testailemassa GoProta vedessä. Hyvin toimi 🙂

kohtao2013 (49)

Eilen illalla käytiin katsomassa saaren mahtavin show.. Ladyboy Cabaree! Ohjelma oli vaihtunut viimevuodesta ja muutama uusi “tyttökin” oli tullut mukaan 🙂 Kokemuksena edelleen hauska ja todellakin suosittelen kaikille. Sisäänpääsy maksua ei ole, mutta juoman ostopakko on. Tietenkin suolaseen hintaan :p

kohtao2013 (50)

Nyt istutaan resortin partsilla ja Katjan kanssa datataan kun pojat nauttii kylmistä Chang oluista 🙂 Topias kävi ostamassa jääpaloja viereisestä kiskasta ja tunki ne vedenpitävään reppuunsa ja kaljat sinne 😀 Ja Topiashan pystyi vielä tinkaamaankin jääpaloista 😀

Tao on kyllä mieletön paikka ja merivesi rannasta on kristallinkirkasta 🙂 Oikein hyvä kohde ensimmäisille viikoille. Suunnitteilla olisi vuokrata pyörä tai sitten ihan kävellen lähteä talsimaan jonnekkin vähän edemmäs. Saaren leveys tästä keskeltä on noin 2,5km. Voi myös olla että tuo urheilu yritys jää vaan puheeksi ja otetaan longboatti vaan jonnekkin 😀

Varmaan ensviikolla mietitään majoituksen muuttamista johonkin muualle täällä saarella.. Mahdolliset vaihtoehdot on Chalok baan kao bay (oltiin siellä viime reissulla hengaamassa 7 päivää) tai shark bay. Sairee beach on aika hektinen ja täynnä kaikkea mitä turistit tarvitsevat. Chalokilla olisi vain pari resorttia, pari tarvittavaa raflaa ja seiskaleiska.

Vielä mukavamman tästä elämästä täällä tekee se, että on vielä lowseason..